Dagens...




Frukost: Naturell youghurt med müsli och russin + mjölk

Mellanmål: En banan, två äpplen

Lunch: Lax med potatis (!) och kall sås


Vet inte riktigt om man ska kalla det jag ätit idag "nyttigt" eller ej...
Alla har ju så olika åsikter om sånt där, och jag orkar inte ge mig in i någon jävla LCHF-debatt!
Jag anser iallafall att frukt och grönt är bra och nyttigt för kroppen, trots fruktsocker,
och att potatis är en bra rotfrukt att ha till lunch om man inte äter FÖR mycket av den.
Hellre äter jag potatis till lunch om jag ändå ska äta kolhydrater än exempelvis pasta eller ris.

Vad tycker ni? Bra eller Anus?


Kommentarer
Postat av: Anonym

du får då inga muskler av den där lilla maten ;) kram

2012-04-17 @ 18:35:40
Postat av: johanna

Haha, det här är faktiskt bara halva portionen jag åt...! ;D dessutom är jag lite schitzo då jag inte vet om jag vill gå ner i vikt eller bygga muskler... :S

2012-04-17 @ 19:35:28
URL: http://fitformagaluf.blogg.se/
Postat av: Malin

LCHF kan vara farligt för kroppen med tanke på att för mycket fett ökar risken för hjärt- kärlsjukdomar. Så jag håller med dig om att det faktiskt är ok att käka potatis.. Och att frukt och grönt är bra :) Tallriksmodellen? ;)

2012-04-19 @ 18:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0