Barskolan, Magaluf!

Den 14:onde maj 2011 satte jag mig, med två utav mina vänner, på flyget ner mot Mallorca, Magaluf och Barskolan. Vad jag inte visste då, var att de kommande tre veckorna skulle bli starten på den helt klart roligaste sommaren i mitt liv.
Tre taggade tjejer på planet!

Barskolan drog igång måndagen den 16:onde och då var det full fart med plugg och drinkblandning. Man har två lektioner om dagen på 3 timmar styck. En flairing och freepouring lektion och en teori, drinkblandning och mixologi lektion.
I flairing salen var alla glas i plast och det var vatten i de flaskor vi övade speedmixing och drinkblandning med. I flairingsalen övade vi även på freepouring, konsten att lyckas hälla upp rätt antal centiliter sprit i drinken utan att mäta. Något som kändes OMÖJLIGT första dagen, men som man lärde sig väldigt snabt!
Såhär såg flairingsalen ut!

I teorisalen pluggade vi in alla nya spritsorter samt övade på att blanda drinkar i olika kombinationer. Vi övade även på mixologi, och fick mixa ihop våra egna drinkar!
En något suddig bild på teorisalen!


Min första "egna" drink. Haha, inser väl nu att den ite var sååå nytänkande :)


När vi inte var i skolan så spenderade vi dagarna i solen på stranden och kvällarna på någon utav stadens alla barer. Jag lärde under sommaren känna vänner för livet och var med om upplevelser jag aldrig kommer glömma. Den bästa sommaren i mitt liv, utan tvekan.
Utsikten från Barskolehotellet!


Och för att fortsätta på temat, utsikten från min första lägenhet!


Utgång med fina Sara!



Mina favorittjejer!! <3

//Lina

Kommentarer
Postat av: Amanda

Härligt!!

2012-02-08 @ 22:05:19
URL: http://mandiem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0