Ett litet, litet tips


Det kan vara jobbigt att kontrollera sitt sötsug (believe me, I know!) och när man försöker sluta cold turkey blir man lika skakis och irriterad som en heroinmissbrukare på avtändning.

Jag har lärt mig några små knep de senaste veckorna för att dämpa det jobbiga sötsuget - ni vet säkert om dessa redan, men om inte så borde ni testa ASAP:

* Tugga tuggummi - Om man slänger in ett tuggummi så fort man börjar fantisera om lösgodis och läsk så försvinner suget ganska så fort. Dock ska det vara ett med stark mintsmak, inga jävla melontuggumin!

* Ät koffeintabletter - Det är det jag märkt hjälpt mig allra mest! Eftersom jag förut var väldigt cola-beroende så blev jag automatiskt sugen på cola när det egentligen var koffein min kropp ville ha. Så genom att äta koffeintabletter (ca 2 om dagen) har det försvunnit till säkert 90 %...



* Drick lightläsk - En del säger att det bara ökar ditt sötsug. Bullshit! Det funkar skitbra, inte minst för att man (jag) kan bli illamående av lightläsk, och då vill man inte gärna dricka något annat sött heller. It works. Du får bara undvika att äta massa sött efter helt enkelt!


* Mörk choklad - En liten bit riktigt mörk choklad raderar sockersuget, eftersom du känner dig tillfredsställd när du stoppar i dig choklad. Try it, garanterar att det kommer funka.


Själv sitter jag och tuggar tuggummi nu och planerar kvällen.
Tror det blir ett bubbelbad när jag kommer hem ;)

Puss ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0