Min sommar 2011.

Jag började sommaren med att gå barskolan i Magaluf från 16:onde maj tills 5:e juni. Tre av de bästa veckorna jag upplevt! Barskolan har öppnat så många dörrar!

Efter barskolan sökte jag massa jobb, men vi(jag och tre andra tejer som valt att stanna efter barskolan) hamnade i en dum mellanperiod. De workers som behövdes för lågsäsongen var redan anställda och högsäsongen hade ännu inte börjat. Så vi sökte jobb i två-tre veckor kanske och fick ett PR-jobb på en bar som heter Glade Hörnet. Där jobbade vi en kväll, innan jag insåg att PR på brittiska bargatan INTE var min grej... Samma kväll fick vi jobberbjudande som PR för en utav barerna på skandinaviska bargatan.
Så dagen efter började vi på Blue Moon Bar. Vi körde där först dags PR på stranden då vi gick runt och pratade med folk för att locka dem till våran bar, sedan körde vi kvällspass då vi stod utanför baren och bjöd in gäster på gratis shots. Detta PR jobbet var grymt roligt faktiskt, om man inte rknar med dagsjobbet. Vi fick dricka drinkar, prata och festa med gästerna. Nästan som en vanlig utgång. När en utav bartendrarna på Blue Moon sade upp sig fick jag hoppa in och ta över hennes tjänst. Det var grymt kul att knipa ett bartenderjobb där nere då det inte är alltför lätt, speciellt inte om du inte har någon erfarenhet alls. Så jag var grymt tacksam och lärde mig jätte mycket! Trivdes väldigt bra med att jobba där, men det var tungt. Jobbade 7 dagar i veckan utan lediga dagar. Började först vid 20 för att städa i ordning baren och ställa fram alla bord och stolar på terassen. Var sedan hemma nån timma innan jag började igen vid 22-23. Sedan var det jobb till 04-05 som gällde. Dock blev det för mycket, och det slutade med att jag blev oense med arbetsgivaren och sade upp mig.
Jag i baren på Blue Moon Bar.
Beslöt mig sedan för att jag behövde några veckors semester, så lyxturistade ett tag. Innan jag och Johanna fick jobb på OAS shotbar. Där stod vi och sålde shottar varje kväll, och tre dagar i veckan var vi värdinnor på deras temakvällar, såsom tacofest och kräftskiva. Vi hade sjukt roligt på OAS, men det började bli lågsäsong och vi jobbade på provition så det blev inga riktiga pengar där. Men vi har haft våra galna stunder på OAS! Alltifrån våra danser på bardisken till bodyshots och vattenkrig!
Liten Lina och Shohanna i shotbar 

Det var min sommar, lite kort beskriven. Bästa sommaren någonsin! Om det är någon som funderar på att åka ner och köra en säsong, sluta fundera och KBK! Kör, bara kör!

//Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0