Omelett!

En lunch som jag tycker är supergod när jag är sugen på något mer matigt är omelett. Det går snabbt att göra, och kan fyllas med det som finns över i kylen. Receptet jag går efter ser ut såhär:
*
3 ägg
2-3 msk mjölk
Lite örtsalt och svartpeppar
Oregano
Broccoli
Kassler
Champinjoner
*
Vispa ägg, mjölk och gryddorna lätt, häll i övriga ingredienser och ner i stekpannan med smeten. Tar ca 5-10 minuter innan den är klar. Det jag gillar bäst med omeletten är att den går att anpassa efter vad man är sugen på för dagen. Maträtter som är lätta att laga och lätta att förändra är grymt.
*
Omeletten kan även göras om till en "nyttig" pizza. Då steker du omeletten som vanligt fast utan fyllning. Lägger upp den platt på ett bakplåtspapper, brer på tomatsås och lägger på de pizza ingredienser du vill ha och släng sedan in den i ugnen några minuter! Supergott och mycket hälsosammare än vanlig pizza :)
*
Hade ingen engen omelett bild, så lånade en från Google :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0