Resultat.

Vi började med våra "nya" liv i slutet av januari, precis i samma veva som vi startade denna bloggen. Jag har försökt komma igång med träning och bra kost sedan jag kom hem från Magaluf förra året i slutet utav augusti men mad varierade och inte särskillt långvariga resultat. Men nu har jag lyckats hålla mig till min diet i snart 1 månad, så det känns som att det artar sig. Mycket svårare att äta skit när man vet att man måste skriva ut det på bloggen, som ändå har några 100 läsare om dagen! Jag och Johanna enades då om att starta denna bloggen, och här måste vi vara 100% ärliga med allt vi äter!
Träningsmässigt så började jag med att powerwalka MINST 45 minuter om dagen, eller jogga MINST 30. Det gjorde jag de första 3 veckorna. Denna veckan har jag äntligen kommit igång med gymmet med min egna PT. Så vi har lagt upp ett träingsschema för hur jag ska bygga upp den kropp jag vill ha.
Med kosten så inledde jag den första veckan med att bara äta mindre och inget godis på vardagar(jag är en riiiiktig gottegris!). Sedan gick jag över till att utesluta kolhydraterna ur min kost. Jag har hittils gått ner runt 6 kilo, men jag vill egentligen inte fokusera på vikten då mitt mål med träningen och kosten är att:
♥ Få tillbaks mitt mellanrum mellan låren
♥ Tighta till min mage
♥ Få fasta armar
♥ Bli av med mit babyfat i ansiktet

Jag kan själv bli lite låst när jag stirrar mig blind på vågen, så jag har valt att bara väga mig på söndagarna och se veckans resultat.
Såhär såg min body ut den andra veckan. Har tyvärr inga nyare bilder...
175 cm lång, och några kilo för mycket :)
Här ska det vara ett mellanrum till sommaren. Die fat, die!
Om du vill veta precis vad vi ätit varje da så klicka dig in på Lina eller Johanna kategorin så har du alla våra Dagens där :) Jag ska fixa nya kropssbilder antingen idag eller imorgon!

Kommentarer
Postat av: Gäst

Tack så mycket! :)

2012-02-23 @ 18:18:32
Postat av: sofia

herregud, du har jättesnygg kropp! förstår faktiskt inte varför du vill ändra på den, i mina ögon är den helt perfekt

2012-02-23 @ 23:02:14
Postat av: xoxo

Åh, håller med ovanstående kommentar, att du har jättesnygg kropp! Nåja, man ska vara nöjd själv. Jag läser en del bloggar om träning, som nybliven mamma vill jag hurta av mig de måååånga extrakilona som jag la på mig.



Det är väldigt uppfriskande att läsa er blogg, down to earth och inte skrivna av träningsfreaks eller väldigt överviktiga. Alltså, kul med en blogg med brudar som inte är överviktiga, men som vill få sina kroppar fit och som faktiskt gör det på rätt sätt, genom bra kosthållning och träning! Heja heja!

2012-02-24 @ 09:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0