Caloric chock

Efter en strikt vecka med NOLL socker eller kolhydrater överdoserade jag såklart på socker när fredagkvällen äntligen kom. Som en missbrukare som får gå loss inne på ett apotek, typ. Satte i mig nästan en halv Vesuvio, en cola-burk & en hel ask med choklad. Ångesten som kom därefter var inte nådig. Jaha tänkte jag, är hela nyttiga duktiga veckan åt helvete nu?!
.
Men så hittade jag en jävligt intressant grej på Google, som jag tror många av er också blir glada av att höra!
.
"Allow yourself one day a week to eat whatever you want.
Make yourself sick of it so you dont wanna look at it for the rest of the week.
Dramatic spiking the intake of calories like this once per week
increases fat loss by ensuring that your metabolic rate
doesnt downregulate from extended caloric restriction.
Thats right: eating pure crap can help you lose fat.
Welcome to Utopia."
.
Så helt enkelt; ät lite skit nån dag i veckan för att hålla den naturliga förbränningen aktiv och igång. Annars ställer kroppen snabbt in sig på svält och förbränning saktar ner eller avstannar helt. Chocka kroppen med en dags högt kalori-intag, resten av veckan - ät lite mat och träna hårt.
.
Underbar info, right?




Kommentarer
Postat av: Anonym

Det blir sådär om man äter för lite och får cravings. Det är INTE bättre att äta lite i veckan och frossa en dag. Tänk på insidan av kroppen också.

2012-02-25 @ 23:40:00
Postat av: Anonym

Det finns inget som heter svältläge, det är bara bluff. Desto mer du äter desto saktare tar det för kroppen att gå ner, och tvärtom :)

2012-02-26 @ 10:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0