Vad är mat?

Jag har gått in i något slags tillstånd, där jag tänker på mat hela tiden - verkligen hela tiden - och fantiserar om godis, choklad, wienerbröd, rostade mackor, cheesburgare, kladdkaka... men sen så stressar jag så mycket så jag inte ens hinner äta. Man bara glömmer av det helt. Det resulterar i att man går runt och är hungrig och sen kommer man på - åt jag ens idag? Nae.

Igår åt jag en fransk korv och lite ostbågar. Visst det är onyttiga saker, men tänk hur lite mat det är. Så jag anser att om du ska äta onyttigt - ät det du älskar mest, ät väldigt lite av det och ät endast det under hela dagen. Övriga dagar kan man äta mera men av nyttiga saker - keso, finncrisp, kött, ägg osv. Ni behöver inte ta till mitt tips, men det ÄR ok att synda. Plus minus noll.

(kom ihåg att röra på er också så är det lurre!)




Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad är det för usla skinnytips att äta lite ostbågar en dag? Alltså det är ju helt rubbat. Kroppen ska ha mat i magen helst 5 gånger om dagen med inte mer än 3 timmars mellanrum. En näve ostbågar innehåller ungefär lika mycket om en liten macka med smör och ost om man räknar kalorier. Alltså är det helt okej att byta ut eftermiddagsfikat från en macka till en typ snickers för det är typ samma skit. Samma innehåll. Men att inte äta nåt några några dagar för att kunna käka lite ostbågar och annat onyttigt är ju bara löjligt.

Framförallt om du vill bygga den där snygga kroppen längre upp i bloggen, då kommer du inte långt på ostbågar för det är tomma kalorier.

Jag tror det är bättre att äta normalt, sen ibland äta lite ostbågar och annat skit här och var. Men inte enbart ostbågar för om det är det enda du äter på en dag så tar kroppen av det du stoppar i det och lägger det i en "sparhög" alltså den lagrar den för kroppen vet inte när den får mat nästa gång. Klart att kroppen reagerar.

Tycker bara det är så löjligt när man tror att man ger skinnytips när man säger sånt här. Bullshit.

Skinnytips är att träna, men folk vill väl inte va skinny? man vill väl va vältränad och råhet och kunna äta chips ibland?

2012-02-17 @ 14:36:00
URL: http://dumfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0