Dagens träningspass.

Var på gymmet närmare 2 timmar idag. Blev en liten ändrin i tränings-schemat då min träningsbuddy körde mage igår, så blev armar-bröst-rumpa idag istället. Och så kondition då såklart!
.
Jag började med mina 30 minuter på cykeln. Kom upp i över 1.7 mil idag! Mitt mål är ju att komma över 2 mil på mina 30 minuter. Ska se om jag kan klara det uder nästa vecka. Hela 281 kalorier brända i alla fall.
.
.
Gick sedan vidare till den här rackarn. Körde 4*15125 kilo. Försöker att höja alla maskiner ett snäpp varje, eller åtminstonde varannan vecka. Och nu har jag kört på 115 så länge så idag var det dags att höja ribban. Kändes rätt bra i benen och rumpan sen kan jag lova!
.
.
När jag var klar med dagens rump-träning var det dags för armarna. Började med denna där jag gjorde 4*10. Minns inte riktigt vilken vikt jag hade, men vet att jag är sjukt klen i dessa muskler så skulle gissa på runt 10 kilo kanske...
.
image description
Glad tjockis posar :)
.
Efter det så körde jag lite axlar. Tog tyvärr ingen bild på den maskinen, men där blev det 3*1015 kilo. Efter det körde jag skivstången med vikter för biceps. 12,5 kilo med 2*10 och sista gången maxade jag, altså körde tills jag ville gråta och spy, och då klarade jag 26! Lite triceps på det och sedan var det dags för min gamla kompis crosstrainern. Den har nog aldrig känts så jobbig som idag. Var helt död när jag avklarat 14 av mina 30 minuter. Altså inte ens hälften. Pushade då mig själv att i alla fall göra 20. Gör 20 så får du ge upp sen. Klarade mig upp till 20 och pushade då på kroppen ytterligare. Upp till 25, bara upp till 25. Det är ingenting. Bara 5 ynka minuter. En fjärdedel av vad du redan gjort. Tryckte på en fet uptempo låt i hörlurarna och svettades ikapp med musiken. Kom upp till 25 och tänkte att fasen, har jag klarat 25 så kan jag lika gärna klirra 30! Så det gjorde jag. Benen darrade sådär gött när jag klev av maskinen. Älska känslan.
.
.
Så var det lite stretching efter det, innan jag begav mig hem. Är rätt nöjd med dagens pass faktiskt. Hade kanske kunnat klämma in mina utfall också, men får göra dem dubbelt upp imon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0