Min åsikt om Måltidsersättare.

Jag har själv fallit för dessa dieter några gånger, med shaker, smoothies och bars. Men enligt mig är nackdelarna bra mycket fler än fördelarna.

För det första är dessa produkter fulla med socker. Du kanske känner ett dämpat sockersug, men det är för att du får i dig massa socker genom "maten". Du får en snabb sockerkick, men energin sjunker ganska snabbt igen...
.
Jag tror dessutom inte på dieter som inte är hållbara i längden. Klart att vikten rasar när man bara äter några hundra kalorier per dag. Men den dagen man börjar äta som vanligt så är kilorna tillbaks, oftast med några extra där till. Jag känner säkert runt ett tiotal vänner som kört på pulverdieten, INGEN har lyckats hålla viken efter viktnedgången. Vare sig det tagit någon månad eller något år, så har alla varit tillbaks på noll. Det finns säkert de som det funkar för... Jag har bara inte träffat någon än. Jag kan själv ta en shake ibland när jag har svinbråttom och verkligen inte hinner laga mat. Men skulle aldrig börja med den dieten igen. Ät bra mat och rör på fläsket, så behövs ingen diet.
.
För att tappa vikt, hälsosamt, behöver kroppen bra mat i rätt mängder och motion. Ta och lyft på asset från soffan och ut och rör på dig! Strunta i snabbmaten, halvfabrikaten och godiset på vardagar. Dra ner på kolhydraterna. Gör långsiktiga förändringar. De förändringar som bara håller någon vecka eller två gör ingenting för din hälsa i längden. Köp hem massa frukt och grönt, det gör toppen för din hälsa och kropp! Alla förändringar, små eller stora, som du vet är hållbara i längden kommer göra skillnad. Visst, med måltidsersättningar kanske du tappar kilon snabbt, men du får tillbaks dem lika snabbt om du slutar med dem och återgår till ordinarie kost. Skillnaden på en nedbantad och svukten kropp och en vältränad är dessutom enorm. Så sluta köra den lata vägen, det kommer inte gynna sig i längen. Börja rör på dig istället och förtjäna den kropp du bygger upp!
Så svält dig med dem här. Eeeeelller...

Bli lika glad som den här rackarn!


Haha, en sista notis! Det bästa är ändå de som äter måltids-barsen som godis! Lyckat att trycka i dig en hel måltids näringsvärden som snacks...eller?

( Detta är min personliga åsikt, finns säkert 100 andra som tycker olika :D, så no offence.)

Kommentarer
Postat av: sandra

Ursäkta men det är tusen gånger bättre att äta en bar som "godis" istället för vanligt godis. Förutom att barsen innehåller betydligt mindre kalorier än godis i samma mängd gör innehåller det även mineraler, vitaminer, proteiner, fett och kolhydrater. Medans godis bara innehåller kolhydrater och socker.



Och det här med att barsen innehåller socker, ja det gör dom. Men ett glas mjölk innehåller lika mycket socker som en bars gör.

2012-03-15 @ 17:44:27
Postat av: Lina

Jag kan inte hitta någonstans i min text där jag förespråkar att äta godis. Jag tycker bara att det är roande med människor som inte förstår vad det är de stoppar i sig. Äter en vanlig måltid och snacksar sedan på en bar är samma sak som att trycka i sig en måltid till. Och det kallar dem banta! Ersätt godiset med frukt och grönt istället! Bra mycket nyttigare och hälsosammare än en bar :)

2012-03-15 @ 21:37:41
URL: http://fitformagaluf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0