Uttal jag stör mig på.

Jag har vissa saker jag kan stra mig så galet mycket på. Uttal är en utav dem. Så här tänkte jag nu bidra med min top 10 lista på uttal jag stör mig på.
1. Wordfeud
Borde vara förbjudet att uttala det wörd-fåjd...
2. X-ider
Uttalas precis som det står, INTE exaaaajder
3. Jeans
Snälla säg jeans och inte jinns...Mina öron blöder
4. Fat-öl/cider
Okej, detta är väl mer felsägning kanske... men ändå störande, FAT inte f-L-at...
5.Skurit
Lite som den innan, men skurit inte skärt. (Burit/Bärt osv)
6.Physalis
Ska uttalas FY-SA-LIS, inte, jag upprepar, INTE SY-FI-LIS, det blir så fel...
7.Pannkaka
PanGkaka...på allvar?
8. Popcorn
Pop-corn, pockon, puckon...
9.Avocado
Snälla, snälla, snälla...säg inte aDvocado
10.Lakrits
Heter Lakris, inget annat!
Bubblare:
Beach Club
Måste uttalas Beeejtch cluuub, på det bredaste östergötskan du kan tänka dig! Allt annat borde vara olagligt! :)


Snaaaaaaaart <3

Kommentarer
Postat av: johanna

Hahaha! KAN va det roligaste blogginlägget jag nånsin läst, håller med om ALLT ;) see you soon att tha beaejtch club!!! <3 P.s. diggar även när vissa göteborgare uttalar "östgötska" som "östergötländska".. haha! ;D

2012-03-27 @ 13:30:30
URL: http://fitformagaluf.blogg.se/
Postat av: Emma

Hahaha som den svenskanörd jag är håller jag totalt med! Ett annat uttal som är fruktansvärt störande i östgötskan är när folk säger avunds-sjuk, det är bara 1 s i ordet och uttalas avund-sjuk. Skrev med bindestreck så ni skulle förstå hur jag mena hehe:)

Grymt motiverande blogg BTW:D

Kram till er!

2012-03-28 @ 07:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0