Allt eller inget


Dagens lunch: Spenatsoppa och ett kokt ägg (+ en liten macka)





Nu kanske det ser ut som att jag håller på att svälta mig själv, men jag kan lova er - så är inte fallet.
Jag vill bara ta det här seriöst för en gångs skull. Efter alla år av skräpmatsätande, och efter de senaste helgernas fusk med godis och kolhydrater så kände jag bara att den här veckan vill jag verkligen gå all in och verkligen äta så "snålt" och nyttigt jag bara kan. Därför satsar jag på soppor, sallader, filmjölk och frukt just denna veckan, bara för att bevisa för mig själv att jag kan. Jag kan inte förklara det bättre än så, men det känns fantastiskt för både kropp och själ. Ska man deffa ska man inte äta mycket kalorier alls, och det är faktiskt bara dryga 2 veckor det handlar om... Jag måste klara det.
För mig är det allt eller inget som gäller.


Kommentarer
Postat av: maria

Asså okej första gången jag kommenterar. Du äter inte för lite idag, utan precis så mkt du ska äta ifall du vill gå ner i vikt. har följt denna blogg ett tag och ofta tänkt att ni tränar jättebra men ni äter åt helvete fel. ni äter för mkt halvfabrikat, för mkt kolhydrater, för mkt socker. ät "ren" man somär snål på fett och kolhydrater men rika på proteiner så kommer ni gå ner i vikt. vad gäller träning måste den kännas för att den ska ge resultat, sista tre repen ska göra ont. och gällande maten ska ni vara hungriga till en början. sedan vänjer sig kroppen av vid allt småätande.



sammanfattat: det ska vara jävligt kämpigt till en början men sen vänjer man sig och man blir beroende av att träna sig helt slutkörd och man älskar känslan av att vara tom på mat men ändå inte hungrig och enbart ätaför att ge kroppen bränsle och inte för att man är sugen.



jag har varit kost- och träningsfixerad i tolv år (även haft anorexia jag sen åtta år är frisk ifrån) och vet vad som funkar och hej.



och snälla, sluta med heat. har själv kört med efedrin och fått bestående hjärtproblem.

2012-05-08 @ 19:38:01
Postat av: johanna

Jag kan börja med att säga att jag tycker det är sjukt kul att du kommenterar, sånt gillar vi! :D



Jag tror både Lina och jag vet om att vi då och då äter "fel", det är ju det som är grejen med vår blogg.. att vi ERKÄNNER att vi gör fel, men att vi kämpar och försöker ändå! Sen skriver vi ju faktiskt inte exakt vad vi äter varenda dag, men du har lite rätt i din kommentar.. too much sugar ;)



Jag gör mitt bästa i alla fall och hoppas att jag snart kommer till stadiet där jag också är helt besatt av träning/hälsa (dock är anorexi ingenting jag eftersträvar men det hoppas jag blivit tydligt!!), men det är ett stort steg att gå till det från Soffpotatis Deluxe, but we're trying!



Och btw... vad menar du med att jag ska sluta med Heat? Är dom SÅ farliga? Tror inte jag skulle klara mig en dag utan dom faktiskt :/



KRAM <3

2012-05-09 @ 08:15:53
URL: http://fitformagaluf.blogg.se/
Postat av: Maria

Oj ville inte klaga, hoppas det inte framstod som det. Bara påpeka att om man verkligen vill gå ner i vikt måste det göra ont. I lchf-tider verkar folk inbilla sig att man inte behöver anstränga sig alls. sen tror jag också ni skulle stå er längre på mer protein och mindre kolhydrater. samtidigt tränar ni ju så galet mkt att ni behöver kolisar för att orka.



Gällande heat har jag tidigare ätit ephedra i omgångar, jag tyckte att de hjälpte jättemkt men fick svårt att sova och hjärtklappning. och nu har jag fått högt blodtryck (tror att jag är ung smal o någorlunda vältränad) och måte antagligen äta medicin för detta för resten av livet och doktorn nämnde efedran. så jag skulle vara försiktig om jag var er.

2012-05-09 @ 13:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0