En Skräckhistoria


Igår så drog jag till gymmet och körde en timma efter jobbet,
och jag såg en så sjukt äcklig (ja, det var faktiskt äckligt!) grej när jag körde kondition...
Jag såg en äkta träningsstörd människa.

Jag gick upp till övervåningen och ställde mig på crosstrainern, framför mig stod en annan tjej på en crosstrainer också. Hon var så liiiiten i kroppen, typ som jag såg ut när jag gick i åttan kanske?
Super-super-tunn kropp med, garanterat, NOLL PROCENT fett - men benen var tjocka och muskulösa med stora ÅDROR som sträckte sig från låren ända ner till fötterna.
Hon körde på maximal hastighet med sån sjuk energi att man nästan blev rädd.

Jag körde 20 minuter i normal takt, och när jag gick av var jag uppe i 200 kcal.
Jag sneglade över på henne, och hon var då uppe i nästan 700 kcal. Men, hon fortsatte.
Hon fortsatte slita i samma höga takt under hela tiden jag körde mina situps, mina "hundar", mina utfall...

Jag går sen ner och kör magmaskinen i kanske 15 minuter? När jag sen går på toaletten och kommer ut därifrån - vem tror ni inte sitter och gör armhävningar på en bänk, INNE i omklädningsrummet?! Jo, lill-tjejen.

Det här var alltså riktigt obehagligt att se, för detta var en liten söt, ung och läskigt smal tjej med stora stockar till ben och ja, jag vet inte. Det gjorde mig obehagad. Blev så äcklad på crosstrainern att jag liksom inte ens kunde stå kvar :S Jag hoppas innerligen att INGEN som läser denna blogg tränar på det där sättet, för det var inte hälsosamt. Sök hjälp!




Don't go too far...


Kommentarer
Postat av: Anonym

och förmodligen började det bara med att hon ville bli lite mer fit inför sommaren...

2012-05-15 @ 14:05:40
Postat av: johanna

I see what you did there ;)

Tur då kanske att vi skriver sånna här inlägg ibland? Och är medvetna om hur man ska och INTE ska träna sin kropp...



(Förresten är jag fortfarande en soffpotatis innerst inne. Soffpotatisar kan inte bli anorektiker.)

2012-05-15 @ 14:41:25
URL: http://fitformagaluf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0