Fläskpadda

När jag ändå känner mig tjockare än tjockast så kan jag lika gärna slänga upp min dagens och få skämmas lite.
.
Frukost: 1 bit kött och 2 ungsbakade morötter
Lunch: 2 knäckebröd med skagenröra, rökt lax och räkor
Middag: Lite gröt och en bit baguette med smör
.
Hej kolhydratsbomb. Altså, jag får på allvar ångest när jag se hur mycket, och hur fel, mat jag har stoppat i mig idag. Mår illa över mig själv just nu. Bläh. Imorgon så blir det exemplarisk mat.
Om jag inte hinner slimma ner mig lite till innan jag åker så blir det latmask/fetto dieten sista veckan med 3 nutrilletshakes om dagen, vilket betyder 300 kalorier. Hej självsvält!
.

Min fina <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snälla, det handlar inte om du får i dig kolhydrater eller inte! Kolhydrater innehåller desutom mindre kalorier per 100 gram än fett och protein, enda anledningen till att man ska undvika kolhydrater är för att de inte mättar lika länge = man blir fortare hungrig igen=äter mer.



Nu vet jag inte hur mycket du ätit idag. Men ett knäckebröd innehåller cirka 50 kalorier, skagenröran cirka 20 kalorier per knäcke (inte alls så kaloririkt som man kan tro)rökt lax samt räkor är också kalorisnålt, och med tanke på att de inte är mycket räkor och lax man får på ett knäcke kan du inte fått i dig mycket kalorier där. Så knäckebrödsmålet: MAX 300 kalorier, men troligtvis mindre än så



Din middag, gröt är nyttigt, en portion mannagrynsgröt innehåller 200 kalorier + en baugett med smör cirka 500 samanlagt.



Samanlagt: 800 kalorier, två morötter = 50 kalorier (så länge det inte är massa smör på de) köttbiten max 250 kalorier.



Du har allstå fått i dig cirka 1100 kalorier idag, ett stort kaloriunderskott!



Snälla, sluta innan det är försent, går betydligt fortare än man tror att få en ätstörning och det klingar stora varningsklockor kring dig



/ en som fortfarande inte är ute ur sina ätstörningar

2012-05-21 @ 21:47:37
Postat av: Anonym

vad var det för fel på det du åt? förutom baguettbrödet då...?!

2012-05-22 @ 07:22:25
Postat av: Lina

För lite proteiner, för mycket kolhydrater. Ska ju helst inte äta bröd alls...

.

Jag är inte riktigt så störd med maten som det kanske verkar just nu, jag lovar! Det är bara sista minuten paniken just nu när min resa närmar sig med stormsteg! I vanliga fall så är jag rätt så vettig. Men känner att jag måste dela med mig av mina negativa sidor ibland också :)Älskar mat alldeles för mycket för att utveckla en ätstörning, trots att det kanske verkar så just nu!!! Men det värmer att du bryr dig <3

2012-05-22 @ 18:30:09
URL: http://fitformagaluf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0