Mitt ultimata rump-pass

Tänkte bara tipsa om mina favorit träningsövningar för rumpan. Har ju haft lite ångest för att jag fått ett fettveck under rumpan sedan jag slutade rida, men det är i princip helt borta nu! Så efterssom min träning uppenbarligen gjort skillnad så måste jag bara tipsa er om mina favoritövningar för en fast och rund booty!
.

1. SQUATS
Älskar, älskar, älskar den här övningen. Formar bootyn så sjukt bra, och det bränner verkligen i både rumpa och lår när du gjort den. Jag gör mina squats med hantlar, en 2 kilos i varje hand, och då håller jag armarna rak ner längs sidorna på utsidan utav benen.
Jag gör: 3*10
.
2. KISSANDE HUND
Den här övningen tränar utsidan utav rumpan och låren och känns också gott. Den skall göras långsamt så det verkligen bränner i rumpa-lår.
Jag gör: 3*10 med varje ben
.
3.HÄSTEN
Vet inte vad maskinen heter, men jag brukar kalla den hästen då man ser ut som en häst som sparkar när man gör den. Jag tycker att den här övningen kommer åt muskler som jag inte gör med någon annan maskin.
Jag gör: 3*10 med varje ben och 35 kilos vikt
.
4.BENPRESS
Den här övningen tränar ungefär samma muskler som Squatsen, men det är lättare att ta mer vikt på denna. Jag har lärt mig av Johanna att den tar bättre om man lyfter på rumpan samtidigt som man utför övningen, så brukar pendla mellan vanliga och lyfta.
Jag gör: 4*10, 35 kilo
.
Det var mina favoritövningar. Har ni några rump-favoriter?

Kommentarer
Postat av: Carro

Hej :) jag är en tjej på 23 som precis köpt mitt första gymkort! Dessvärre ingick inte någon pt-timme eller liknande, så känner mig lite lost... Så de vore jättekul om du, som du gjort i inlägget ovan kunde ta bild på maskinerna du använder, kanske lite hur man gör, lite tips, repetitioner osv. Vore jätteschysst! Ha de så bra!

2012-05-14 @ 22:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0