Sports Illustrated



Jag har ju som sagt blivit lite smått besatt av Kate Upton, och i och med hennes senaste
omslag för Sports Illustrated så letade jag upp och kollade igenom alla gamla omslag av tidningen -
tycker det är sjukt kul att se hur idealen förändrats genom åren!


Här är det första omslaget på deras Swimsuit Issue, från år 1964:



En väldigt naturlig och "vanlig" kropp, kan man säga!



1965 - kurvig och rundkindad...



Omslaget tio år senare, 1974 - fortfarande en helt vanlig kvinna på beachen!
Och rätt så "gammal", för en omslagstjej, jämfört med idag?!



Två glada tjejer badar (en har till och med baddräkt) 1976!

Feb. 5, 1979 -

1979 tycker jag det första riktigt "sexiga" omslaget kom,
med en solbränd & smal Christie Brinkley på framsidan!



1985 - tjejerna blir smalare och brunare.. (Detta är Paulina Poriskova, från Top Model-juryn)



1993, svenska Vendela på omslaget. Fortfarande ett blont - men mer vältränat - ideal!



Det här tycker jag personligen var ett riktigt snyggt och lagom sexigt omslag,
inte lika "porriga" som dagens.. Detta var 1995!




Detta är omslag från 2000 - 2004, betydligt mer utmanande, smalare och yngre tjejer
(inget fel med det, men själva "sportigheten" försvann ju lite, eller hur?)



Plötsligt, 2009, blir omslagstjejen en väldigt kurvig sådan!
Bar Refali, 2009 - snygg som attan, med big old boobies...



... och tillslut då, årets omslag med Kate Upton 2012 -
en väldigt kurvig & sexig nittonåring i en jävligt liten bikini!

 What do U think?

Jag tycker det är kul att se vilken skillnad det är mellan det första omslaget och det sista,
eftersom det ju är en heeeelt annan tjej som står där!
Hon är fortfarande söt och allt, men det känns mer som ett sexuellt syfte idag
än vad det var på 60- och 70-talet...
Undrar om idealet kommer gå tillbaka någon dag, till hur det var förr?
Eller hur kommer det se ut om 10 år - är tjejerna HELT nakna då kanske?
Smala, tjocka, kurviga, korthåriga?! Spännande, minst sagt...


Kommentarer
Postat av: B.

GRYMT INLÄGG!



Mina favoriter är helt klart 1964, 79 och 95!

2012-05-15 @ 09:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0