Efterförbränning?

Kom faktiskt iväg till gymmet idag också, precis som jag tänkt, men fan.. Mår inte lika bra som jag trodde jag skulle :S Frågade på Facebook förut vilken inställning man borde ha på crosstrainern om man vill bränna mest fett, och fick då ett mail från nån som ba "det spelar ingen roll, det viktigaste är att du kör LÄNGE för det är efterförbränningen som är viktigast. Helst 60 min" Jag bara: WHAT! 60 min?!

Det låter fantastiskt, men jag dör efter 25 min på nivå 6... Är jag sjukt ovältränad fortfarande? Varför orkar jag inte mer? Bränner jag inget fett?! Och så vidare.. :( Jaja. Jag kom dit iallafall...




Några bilder från innan gymmet igår - söta shorts va?
Det tyckte inte min mutta iallafall. Hej skavsår! Haha


Kommentarer
Postat av: Anonym

Weightloss borde väl vara rätt rimligt?

Jag körde på level 10 i 60 min häromdagen = 750 kcal!

Tror att mycket handlar om vilja samt att ha ätit ordentligt innan så att kroppen orkar med att ge det den har.

2012-04-24 @ 13:21:25
Postat av: Sandra Andersson

för att bränna rent fett ska man träna lågintensivt, det vill säga i ett sådant tempo att man kan prata, vid ett högt tempo bränner man kolhydrater tills förådet är slut och sedan börjar man förbräna fett, men det tar en stund.

2012-04-24 @ 15:04:33
Postat av: Elin

Jag satsar på att köra minst en halvtimme när jag springer på löpbandet..och då ska jag vara genomsvettig..typ stor blöt fläck på ryggen svettig! Det ska bli minst 500 kalorier varje gång innan jag känner mig nöjd=) Gillar er blogg..=)

2012-04-24 @ 19:36:52
Postat av: Anonym

Har ngn gång hört att man inte börjar förbränna fett förrän efter 40 min konditionsträning så jag kör alltid minst 40. Innan är det som sagt mest kolhydrater som förbränns.

2012-04-27 @ 20:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0