Hårresande.

Mitt hår växer så galet fort just nu. Plattade det igår, och det har verkligen blivit LÅNGT! Jag gillar det! Vill ha det ungefär 10-15 cm längre, men sedan får det räcka! Och så vill jag att mina envisa uppklippninar ska växa ikapp resten utav håret, så att mina toppar inte ser så patetiskt tunna ut. Har väldigt tjockt hår, men väldigt tunna hårstrån så det ser lätt tunnt ut... I-landsproblem!
.
Såhär ser mitt hår ut om jag inte gör något med det, lite lätt självlockigt och fluffigt.
.
Så roligt att det ser långt ut även när det är lockat :)
.
Gårdagens friss.
.
.
Lite tunnt i topparna, men annars ganska fint! Så glad att det äntligen blivit långt, älskar verkligen långt hår! Har ju sparat ut håret sedan jag gjorde misstaget att klippa mig i thailand(De plattade mitt hår innan de klippte det vilket resulterade i en frisyr som blev fulare än fulast efter första tvätten). Haha, inte det smartaste jag gjort. Men nu äntligen så börjar det arta sig. Tror att jag kommer att ha mitt drömhår när sommaren är slut. Är ju fortfarande lite gult efter all blekning. Kan säga att det inte är roligt att färga tillbaks håret från mörk till ljust... Så lite solblekning och några centimeters läng till så :D Glad tjej!
(Det värsta är att jag saknar mitt mörka hår så galet mycket... Aja baja!)

Kommentarer
Postat av: jessica

Fint med långt hår! Jag har själv långt hår men hade som dig tidigare, vet inte vad som hänt men mitt hår har blivit kortare utan att jag klippt det. Tror att det går av för att jag inte klippt topparna så ofta... hade dock inte det problement förr? Några tips? Hur ofta klipper du topparna när du sparar ut håret?



kram!

2012-04-16 @ 11:31:17
Postat av: Lina

Det viktigaste är att använda bra shampoo och balsam! Jag använder just nu av märket Aussie som finns att köpa på Kicks. Sååå bra och prisvärda! När jag började spara ut mitt hår så klippte jag mig varannan månad, men nu har jag inte klippt håret sedan december och topparna ser fortfarande helt okej ut. Borsta aldrig håret när det är blött, för det sliter väldigt mycket på det. Hmmmm, och sov med fläta, slipper du tovor som sliter på håret att borsta ut!

2012-04-17 @ 20:35:07
URL: http://fitformagaluf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0