Irriterande Facebook-vänner.

Här är min topp 4 lista över saker jag stör mig på på Facebook:
.
1. Den överdrivna uppdateraren
Något som kan reta gallfeber på mig är dessa extrama statusuppdateringar.
Person X 09.30: Nu har jag vaknat.
Person X 09.42: Har gått upp och ska äta frukost, det är soligt ute idag.
Person X 10.14: Nu ska jag till jobbet, jobbar 11-19.
Person X 13.02: Äter lunch(här bifogas gärna en bild på tidigare nämnda lunch)
Person X 15.00: Kafferast!
Person X 17.00: Rast igen, äter middag, åååå vill sluta nu!!
Person X 19.02: Wiiiie, slutat nu!
Person X 22.00: Kollar på Big brother, sedan ska jag sova!
.
Jag har flertalet FB-vänner som inte riktigt har förstått det där med statusuppdateringarna. Jag förstår att man kan vilja berätta för omvärlden om något speciellt har hänt, men snälla... Vi behöver inte veta ALLT du gör...
.
2. Gym-check-in
Nummer två på listan är alla dessa som checkar in på gymmet, med nån lämplig text som "Svettas" eller "Tränar". För det första, NEJ du varken svettas eller tränar, du står med mobilen och uppdaterar din Facebook. För det andra, alltså att svettas och träna är väl det man brukar göra på gymmet. Tror personen i fråga att alla vänner denne har är helt inkompetenta? Eller ses träning och svett som något ovanligt på ett gym??
.
3. 1000-Bilder
Ni vet de där som lägger ut 1000 bilder på sig själva varje dag, gärnan med någon väldigt relevant låttext eller liknande till. Det är väl klart att man får lägga ut bilder på sin Facebook, men det finns gränser. Och 1000 bilder på dig sjäv ur olika vinklar, gärna med duckfacepose. Skapa en egoblogg istället, eller skaffa en fanclub så du får din dagliga dos av självbekräftelse. OBS. Detta gäller även bilder på barn, djur och fordon. Borde inte invånarna i landet mellanmjölk veta vad lagom är?
.
4. Mat-diggarna
Förstår inte vitsen med att ta kort på VARJE mål mat som förtärs och lägga upp på FB. "Här är flingor med mjölk" Nämen WOW, no shit sherlock! Hällde du upp dem alldeles själv? Applåd. Här på bloggen läger jag ju regelbundet upp bilder på vad jag äter, men detta är en tema-blogg. Jag skulle aldrig lägga upp alla mina bloggbilder på min Facebook.
.
Sådär, då har jag fått avreagera mig för dagen! Har ni något speciellt ni stör er på på Facebook?
.



Kommentarer
Postat av: evelina

Och så har vi de värsta - de som gillar sina egna bilder/kommentarer !!

2012-04-16 @ 09:39:50
URL: http://evelinas.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0