Dæven steike

Jag har, förutom tusen bilder och upplevelser, också fått med mig en del ord och uttryck hem från Magaluf. Dæven steike är ett av dem! Funkar till allt! Pulevän är ett annat, hur mycket gulligare än K.K låter det inte då?!? Va shera Baghera, Rumpetroll, Eeeeeller, Helvete Larsolof, Fittirackarns, Rackarns Bananer, Jävlar Hejdå, Humalainen(okej det kom från Teneriffa, men bättre ord får man leta efter) och massa massa mer. Tror inte mina vänner här hemma förstod ens hälften utav vad jag sa när jag kom hem. Pratade ju dessutom östergötska utöver alla konstiga ord, så det var vä inte så konstigt att de inte förstod! Nu längtar jag som en tok efter att få bygga på min kära östergötska igen, bara 4 månader kvar!!!
Mina favorittjejer, dæven steike vad jag gillar er!




Kommentarer
Postat av: Linda

Haha vilka ord :D

2012-02-07 @ 10:41:58
URL: http://lindaq.se
Postat av: Malene

Hihi helvette Lars Olaf som jeg savner dere fineste jentene<3

2012-02-07 @ 12:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0