Here we go...

Haaaaallå jaaaa!!! 

Johanna här, som nu inviger denna nya snygga blogg med ett första litet inlägg såhär på måndagseftermiddagen! Jag och världens bästa Lina fick den världsbästa idén att starta en liten peppande och motiverande blogg för att följa vår resa till ett nyttigare liv (om vi nu vet vad ett sådant innebär?) och en förhoppningsvis kick-ass-body att flasha runt med i sommar.

Som namnet påvisar är vårt mål att bli fit for Magaluf sommaren 2012 och utmaningen börjar NU! Man kan försöka intala sig själv att "imorgon börjar mitt nya liv" hur jävla många gånger som helst och vi vet att det fuckar sig redan kommande helg, så därför kände vi att det kanske blir lättare att hålla sig i skinnet om vi lägger ut skiten på internet. So that's what we're doing here. Spännande va?!

Personligen tecknade jag mitt gymkort för 2 veckor sedan
och känner redan (HAHA) att jag börjar komma i bättre form. Inbillar mig det åtminstonne. Vad gäller kosten har jag försökt påbörja nån slags diet ända sedan i september (ungefär samtidigt som jag insåg att jag visst lagt på mig några semesterkilon = aka spritfetma) men det har rent ut sagt gått åt helvete. MEN idag är en ny dag och jag tar nya tag. Därför ska jag redovisa vad jag ätit idag i jämförelse med vad jag annars brukar äta:

* Frukost : Smoothie gjord på turkisk yoghurt, jordgubbar & banan + 4 stycken finncrisp med smör (i vanliga fall: 2 stora mackor + Oboy/coca-cola)

* Lunch : Kycklingfilégryta med "auberginepasta" och bubbelvatten (I vanliga fall: Pasta/ris/pome och nått skit eller Donken plus en coca-cola)

Yes, ni ser. Fett duktig är jag! Vad gäller auberginepastan är det inte riktig pasta alltså, utan mjuka bitar aubergine som man skär i typ tjocka tagliatelleliknande slamsor. Asgott och INGA kolhydrater! Tips.




Eftersom kameran på min telefon tillfälligt lagt av har jag inte kunnat fota min lunch, utan får bjuda på lite google-pics. Lovar att fixa en kamera snart, Lina!! ;)



Senare idag ska jag till gymmet och träna - Ha en bra dag så länge bitches and hoes! <3



// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0