9 kilo på 3 veckor

När jag startade denna bloggen och började träna samt ändrade om mina kostvanor så lyckades jag tappa 9 kilo på 3 veckor. Under denna period så var jag ute på en MINST 30 minuter lång Powerwalk varje dag och jag minimerade mitt kolhydratsintag. Det vill säga, jag tog bort all pasta, potatis, ris, bröd och flingor.
.
Frukosten var det mål som kändes svårast att ersätta, men jag hittade faktiskt några riktigt bra lösningar.
* Ägg. I alla dess former såsom stekta, omelett och äggröra
*Kvarg. Med 0,2% fatthalt, i det 3 tsk fun light samt banan och solrosfrön
*Keso. Med massa frukt och nötter
.
Till lunch blir det ofta sallad utav något slag. Mina två favoriter är dessa:
*Grekisk sallad. Du har jag i gurka, tomat, rödlök, sallad, oliver och fetaost. Ringlar på lite olivolja+örtsalt.
*Kasslersallad. Även den med gurka, tomat, rödlök, sallad samt äpplebitar, prästost och kassler.
.
Till middag blev det kött, sallad och sås. Finns inte så mycket mer att skriva om det. Om jag nån gång fick riktiga potatiscravings så gjorde jag morötter i ugn och hade till maten.
.
Jag ersatte all läsk med Ramlösa(Hade ett liiiitet cocacola-missbruk), samt började ha med mig frukt jämt ifall jag började bli sötsugen. Jag går aldrig hungrig, jag äter godis på helgerna och nu när jag tränar 6 dagar i veckan på gymmet så äter jag kolhydrater i måttliga mängder. För det är aldrig bra att utesluta något helt ur din kost(om det inte är godis då, för de kan kroppen vara utan ^^) så när jag hade kickstartat min diet och fått snabba resultat så arbetade jag långsamt in kolhydraterna i min kost igen alltefterssom jag ökade min träning.
.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Jättebra jobbat! :D

2012-06-01 @ 21:21:36
URL: http://emiliaob.blogg.se/
Postat av: evelina

åh vad jag har längtat efter detta inlägg :D

2012-06-01 @ 22:26:24
URL: http://evelinas.myshowroom.se
Postat av: Ida

Shiiiit vilken sporre! Vill vara som dig!

2012-06-02 @ 17:36:44
Postat av: Mia

Åh, du är så otroligt duktig och du inspirerar galet bra!

Har två månader innan jag reser ner till magaluf, ska skriva ner alla "mat-tips" och äta utifrån dem.



Nu jävlar ska här tränas!! :D

2012-06-04 @ 09:55:02
URL: http://everybodylovesmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0