Den långa väntan.

På att min träningskompis ska sluta jobba! Hon slutar vid 17, så ska alldeles strax bege mig hemifrån mot gymmet. Idag blir det fokus på kondition, mage och rumpa. Mitt planerade träningsschema för dagen ser ut som följer:

30 minuter på spinningcykeln
30 minuter gym, 3*15 på varje maskin, med fokus mage/rumpa
3*15 utfall(med skivstång?)
30 minuter crosstrainer

Får se hur mycket kroppen orkar då jag inte tränat på en vecka. Var ju i Stockholm fredag-söndag och efter det blev jag sjuk, så detta är första dagen min kropp känns okej. Men jag gillar gymmet bäst när jag har en plan att följa! Annars blir det lätt så att jag vandrar runt och ser förvirrad ut. Jag är ju väldigt petig med hur jag tränar, vart jag vill bygga muskler. Till exempel så tränar jag inte på några maskiner som tränar de inre lårmusklerna. Detta för att jag vill ha tillbaks mitt mellanrum mellan låren och vill därför inte bygga muskler där jag kämpar så för att bränna bort fett.
Motiverar mig själv, och förhoppningsvis er, med en bild! Hade jag sett ut såhär i underkläder så hade jag aldrig haft på mig något annat!

Vältränad med former! Sooooo HOT!

Kommentarer
Postat av: Merna

Tycker ni är jätteduktiga som ger er in på detta. Det är en tuff match men den är så värd att vinna också!

Någonting som jag kan säga funkade för mig, eller hjälpte mig på traven var den sk. "13-dagars dieten" (googla på internet). Denna körde jag i 13 dagar i samband med att cykla ute fram och tillbaka till jobbet, köra massa olika situp övningar, och a hole bunch of rumpövningar. Fördelen med denna diet för min del var att den minskade min gigantiska magsäck ordentligt (I love food), nackdelen var hela den första veckan. Det var en plåga att gå till sömns dödshungrig, man fick lätt ont i huvudet, men därefter så vande man sig och huvudvärken avtog.



Efter de tretton dagarna fortsatte jag med ungefär samma diet, jag åt väldigt små mängder samtidigt som motion och mag-rump övningar stod på schemat. Med rätt inställning och mål så klarar man det :D Jag gick från att väga 57-58 kg till 51 kg..



Keep it up!

2012-03-15 @ 17:17:14
Postat av: Fanny

Tyvärr måste du nog skaffa fejkbröst då, det är sällan som en tränad OCH kurvig kropp går ihop...

2012-03-15 @ 18:16:28
Postat av: Merna

Vet du vad det roliga är? Bröst har jag, och dessutom en D-kupa (riktiga). Något jag saknar är höfter, men det är inget jag kan hjälpa.. har aldrig haft det och det har jag fått från mor min.

2012-03-15 @ 19:37:08
Postat av: Lina

Bröst är inget problem för mig heller :) När jag var som smalast, och då vägde jag väl lite över 55 kanske på mina 1.75 så hade jag storlek 65G. Bra bröstgener antar jag :P

2012-03-15 @ 21:33:10
URL: http://fitformagaluf.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Men du inser väl att om du tränar insida lår kommer det att tajta till sig där, alltså kommer det att bli hårt och tajt, inte se större ut? Det är ju myyyycket snyggare med vältränade lår än bara smala degiga liksom? :)

2012-03-16 @ 10:54:00
Postat av: Lina

Benen tränas ju rätt bra på både spinningcykeln och crosstrainern så degiga kommer det inte bli :P Vill inte lägga någon extra fokus på ett område jag vill göra smalare bara!

2012-03-16 @ 13:58:58
URL: http://fitformagaluf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0