Måndagens träning.

Var på gymmet i 1 timma och 40 minuter idag, varav kanske 1,20 var intensiv träning.
.
Började med 30 minuter på cykeln som vanligt. Fick ett tips sedan om att höja sadeln så högt som det går för mina ben för att komma åt så många utav benmusklerna som möjligt. Har tidigare haft sadeln ganska lågt, vilket tydligen sliter på knäna, något jag inte visste. Så idag var det hög sadel och hög musik i öronen. Kan säga att det tog rätt bra!
Dagens stats på cykeln.
.
Därefter tog jag denna, 10*3. Tränar nedre ryggen. Fick nämligen ett tips häromdagen för att få fastare rumpa. Han som tipsade mig sade att förutom rumpövningar så kan man även träna nedre delen av ryggen, då de musklerna hjälper till att lyfta rumpan. Så det är vad jag ska pröva med nu! Hade tänkt att köra den 3 gånger denna veckan och sedan börja köra den med tyngder nästa vecka så får vi se om det gör någon skillnad.
.
Sedan den här, som vanligt... 3*15 med 125 kilo.
.
Sedan gjorde jag lite bröst och axlar och två olika magövningar innan jag blev knackad på axeln utav fina Mini! Blev en 20 minuter crosstrainer med henne sedan 2 minuter på roddmaskinen. Och shit vad jobbig den är!!! Blev rekomenderad att köra den då den ska vara grym för konditionen och det kan jag tänka mig att den är!! För två minuter på den känns som 15 på cykeln. Hela kroppen hade mjölksyra!!!
.
Efter det så gjorde vi utfall med vikter. 3*14 stycken och jag använde mig utav 2 stycken 4 kilos vikter, altså 8 kilo och shit vad det bränns i ben och rumpa! Kommer med största sannolikhet ha fetaste träningsvärken imorgon. Göööött! Efter det så blev det 3*15 på varje ben utav kissande hunden.
.
Yes, så det var dagens träning! Blev lite rörigt och kanske tränade lite för många olika muskelgrupper, men överlag rätt okej. Ska klämma in lite mer kondition imorgon tänkte jag :)

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Såååå imponerad av hur effektiv och motiverad du är! Kämpa på! Beach 2012 jaooooo ;)

2012-03-19 @ 19:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0