Bootylicious monday.

Blev drygt 90 minuter på gymmet idag, med fokus på mage och rumpa.
Började med mina vanliga 15 minuter på cykeln på Fatburn inställningen, tror att min kropp har vant sig vid cyklingen för det är inte alls ansträngande på samma sätt som det var innan. Men det måste ju vara ett bra tecken.
.
Sedan blev det dryga timman gym, med olika mag- och rump maskiner, samt övningar på matta. Idag blev det plankan, 1 minut vanlig och 2*30sek sidplanka, 3*10 fällkniv, 6*10 kissandehund och 3*10 squats med hantlar.
Måste bara ge lite cred till squatsen, de har verkligen gett effekt på min rumpa! Jag har haft fet ångest för att jag fått veck under rumpan, dels efter sommaren i Magaluf förra året då träningen var 0, men det blev ännu värre efter att jag slutade rida. Idag insåg jag att fettveckan var BORTA! Jag blir så galet lycklig!!!
.
Har äntligen lyckats komma upp i mina 100 situps på den sluttande situp-maskinen. Gjorde det redan förra veckan, men det var ju ett utav delmålen jag ville uppnå träningsmässigt! Då är frågan om jag vågar sätta ett nytt mål på 200 situps innan jag åker tillbaks till Magaluf om 30 dagar... Vad tror ni?
.
Avslutade med 15 minuters Powerwalk på bandet med sluttning 7 och hastighet 6. Hade en 2 kiloshantel i varje hand som jag under PW:n tränar armarna med. Använder dem både till statisk träning(håller armarna raktut frammåt 30sek), och box, 10 framåt-10 uppåt. Dessa öviningar gör jag kanske 4-5 gången under de 15 minuter jag går på bandet. Håller ju hantlarna under hela PW:n så armarna får ju arbeta konstant.
Efter det så blev det lite streching, vill ju helst kunna gå imorgon. Kändes som ett helt okej pass faktisk :)
.
Har inte tagit några bilder på ett tag, så det blir fler Danmarksbilder, ska ta lite bilder på min booty nu i veckan, så får vi se om jag vågar lägga upp dem här. Vill ju så gärna visa er resultatet efter allt slit!
.
Hittade den här bilden på mig från i söndags. Och här syns det så tydligt vad jag måste träna bort! Benen och rumpan börjar faktiskt se rätt vältränade ut, men magfläsket är envist. En månad kvar, så det är bara att köra stenhårt!
.
Avslutar med resans suddigaste bild på mig och min fina syster <3 Love you!

Kommentarer
Postat av: tova

Duktig du är Lina:)Kämpa på!Jag blir peppad och inspirerad av dig:)

2012-05-07 @ 22:17:04
Postat av: Elin

Hej..gillar er blogg jättemycket..era bilder inspirerar mcycket..men jag undrar..vad tusan är squats!?! =)

2012-05-08 @ 18:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0