Pluggis

Har suttit hela dagen och knåpat på mitt skolarbete om Wolfgang Klafki. Sjukt intressant, höhöhö... Blev inget gym förut, utan tar det om en timma då jag ska träna med bästis Vickan! Blir armar-axlar-bröst-rygg idag, det jag är svagast i, så det kommer vara ett träningspass som verkligen bränner.
.
Det fina vädret vi hade här i morse försvann ganska fort och ersattes utan storm och mörka måln. Så jag är glad att jag orkade ta mig ut på min PW i tid. Men idag var det tungt, kroppen verkligen suktade för att komma in till värmen och soffan igen. Plus att jag inte orkade byta om till träningsbh innan jag gick ut, vilket gör det allt annat än behagligt att gå i rask takt. Så när jag kommit två minuter på vägen så började hjärnan med sin övertalning: Vi kan ta den korta rundan idag, det gör inget, all träning utöver gymmet är ju bara extra, det är lång tid kvar innan du åker, det är alltför jobbigt att köra en ordentlig PW utan träningsbh, du kan gå längre imorgon, osv. Så vips så hade jag övertalat mig själv att 20 minuters rundan var myyyyyycket mer lämplig än 50 minutaren. Så när jag gick på vägen så började jag tänka, och inser att det är bara mig själv jag lurar med alla dessa bortförklaringar. Det är bara mig själv jag straffar. Så när jag kom till korsningen mellan 20 minuters vägen om 50 minuters vägen så tvingade jag benen att styra in på 50 minutern. Och ja, visst var det obekvämt utan träningsbh, och visst hade det varit mer chill att ta den korta rundan, men fasen vad nöjd jag var med mig själv när jag kom hem.
Viljan är ditt bästa träningsredskap!
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0